Berjalan Tanpa Henti


Album : Berjalan Tanpa Henti

Munsyid : Devotees



Bagaikan jauh jalan yang kutempuh
Langkah demi langkah akan kugagah
Hari demi hari berjalan tanpa henti
Yakinku ada sinar yang menanti
Kalau dah bertemu arah


Yakin penuh pasrah
PadaNya Yang Kuasa dikau berserah
Jika kau rebah jika kau kalah
Bersaksilah rahmatNya akan terserlah



Segala kepahitan segala keperitan
Terima bagai penghapus dosa
Malang yang menimpa duka yang melara
Mungkin di baliknya ada bahagia


Jangan jangan berputus asa
Dari rahmat Yang Maha Esa
Jangan jangan kita lupa
Ujian lumrahnya dunia

Thursday, February 14, 2013

                                         
                                  

Kebanyakan bdak asrama mesti menghadapi situasi sebegini .Aku pon x tw knape bdak2 asrama x ckup tido . em , x ckup ke terlebih ?? hee
mse aku dok skola harian , xde lak ak ngantuk kat kelas walaupun tido lewat .
tapi, bile dok skola asrama yg terlampau penuh ni .. tido awal pon bole tido kat kelas.
jadi , sesape yg akan masuk skolah berasrama ni , beli bnyk gule2 . makan gule2 sambil   
belajar x ngantuk woo . bile dah abis stok , tido lah balik . kan sng .... haha . yg pasti jgn kasi
ckgu bengang tgk korg tido dpn dy . dlu slalo gak ak tido dalam kelas , terutama subjek SEJARAH . mmg mata merah , nak pndg ckgu pon x larat .ckgu sejarah agak baik laa , xde marah2 sgt aku tido depan dy . mgkin dah biase sgt kot , HAHA . mmg balasan tok aku lah kan , result ujian FAIL tros . tobat aku weyh .. aku jmpe dy n  mintak maaf coz tido dalam kelas dy waktu prep malam . Kite perlukan KEBERKATAN dalam hidup kalau nak berjaya! sejak 2 , peksa sejarah aku dpt A . aku bkan nye nak membangga sgt , ni kire satu pengajaran utk aku . tp , mengantuk dalam kelas mmg susah kite nak elak..
ade ckgu siap kata , " korang nak makan nasi waktu ckgu ni pon xpe , asalkan tak tido " . haha.
siape berani nak makan nasi waktu pnp .. hormat lah skit kat ckgu. bg kiteorg , gula2 adalah penyelamat !
apepun , jangan stress maa study ni . buat sesuatu yg boleh buatkan stress korg hilang , jgn simpan lama2 sgt stress 2 . ti meletup, spe susah ..
                    

No comments:

Post a Comment