Berjalan Tanpa Henti


Album : Berjalan Tanpa Henti

Munsyid : Devotees



Bagaikan jauh jalan yang kutempuh
Langkah demi langkah akan kugagah
Hari demi hari berjalan tanpa henti
Yakinku ada sinar yang menanti
Kalau dah bertemu arah


Yakin penuh pasrah
PadaNya Yang Kuasa dikau berserah
Jika kau rebah jika kau kalah
Bersaksilah rahmatNya akan terserlah



Segala kepahitan segala keperitan
Terima bagai penghapus dosa
Malang yang menimpa duka yang melara
Mungkin di baliknya ada bahagia


Jangan jangan berputus asa
Dari rahmat Yang Maha Esa
Jangan jangan kita lupa
Ujian lumrahnya dunia

Wednesday, June 26, 2013

Asasi Sains UiTM Puncak Alam

Assalamualaikum.

Hye sume ;))
akhirnye , aku msuk gak alam universiti . walaupun tak universiti mane pon , br je asasi . haha
tapi takpe , pensyarah dy ajar mmg cara cam kat u .
laju ? faham ape yg dy ajar ?? hahaha tu sume kite dah bleh agak .
laju cam bese  ( bese lh sgt ) . kalo nk phm ape yg dy ajar , mmg korg kene baca dlu tajuk tu sblom msuk kuliah . kalo tak , mmg otak korg kne kerja keras ah waktu lecture tu .

okeyy , 1 minggu aku kne lalui MDS ( Minggu Destini Siswa ) .
bnyk ceramah je program nh . tp korg dgr lh , kalo taknak susah nanti- take note ape yg dy ckp.
then , cm bese ade lh yg nk men phsycho2 . tp bg aku bnde 2 dah lapuk ahh , takde kesan pon kat aku .ade kwn aku siap nanges bagai . takyah ahh , bazir air mata jeee . lama2 okey gakk .

dyorg pecahkan dak asasi dalam banyak kumpulan . Aku dapat kumpulan D6 . > my new family.
dalam satu kumpulan ade lah dalam 32 org . then , kite org ade kelas lecture , tuto n lab .
Kalo korg tak phm ape yg pensyarah ajar , korg leh tny pensyarah puas2 dalam tutorial kat kelas.

Yg sedihnye , aku dapat duk kat PALAM eh selama 3 mnggu camtu jee .
aku kne get out from there , tuk persediaan ke Mesir . - PreMedic .
Malam sebelom aku kuar , mmg best gler ahh . dapat makan ngan kwn satu kls kat Rafflesia ( cafe ) .

                                     Agak2 aku yg mane ? zzzzzzz

dyorg bagi aku hadiah nih :
                                                 
                                                      Thanks ah korg ;)
  
Aku mmg terharu sgt malam tu , tak tawu nk ckp ape .  Serius , br knl tak smpai sebulan . Tapi , aku bleh rase cm kteorg nh rapat . aku syang bangat ngan D6 .Sayang2 pun , sbb kn nak belajar kene tnggalkan dyorg jgak .

Sekarang , aku kne siap sedia tuk PreMed plak . Ramai ckp subjek medik nh susah . Tp kalo org bleh buat , kite pon pasti bleh buat gakkk . Tak gitu ? .

No comments:

Post a Comment